Gönen Hava Durumu

Utku Sezek

Destek Hizmetleri Müdürlüğü
Utku Sezek
İLETİŞİM BİLGİLERİ
0 (266) 762 54 38 - Dahili: 126
-
-

YÖNETMELİKLER VE HİZMET STANDARTLARI

T.C

GÖNEN BELEDİYESİ

DESTEK HİZMETLERİ  MÜDÜRLÜĞÜ

KURULUŞ, GÖREV VE ÇALIŞMA ESASLARI YÖNETMELİĞİ

 

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar

Amaç:

Madde 1.  Bu yönetmelik, Gönen Belediye Başkanlığı Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenler.

Görev:

Madde 2.

  1. Belediye hizmet binalarının genel temizliğini, bakımını, tesisat işlerini yapmak, ısıtma, soğutma sistemlerinin düzenli çalışmasını sağlamak, araç havuzunu günün koşullarına göre en iyi şekilde gerçekleştirmek.
  2. Gönen Belediyesine bağlı birimlere, ilgili yasa ve yönetmelik uyarınca verilecek hizmetlerin ifası için gerekli demirbaş malzeme, giyecek, yakacak, basılı kağıt, kırtasiye, sarf malzemesi gibi gerekli malzemeleri ilgili birimlerin teklifi ve Mali Yılı Bütçelerinde tahsis edilen ödenekler dâhilinde yürürlükte bulunan ilgili yasa ve yönetmelikler uyarınca temin etmek.
  3. Belediyenin tüm araç ve iş makinelerinin tedarik bakım ve onarımlarını, akaryakıt, madeni yağ, antifriz, yedek parça ve araçlara ait diğer sarf malzemeleri ile sabit tesislerle ilgili malzemeleri tedarik ederek dağıtımını yapmak. Araçların muayenesini yaptırmak ve ilgili birime teslim etmek.  Edinilen demirbaş ve tüketim maddelerinin kayıt ve saklanmasını ve Belediyenin görmekte olduğu iş ve hizmetler için kullanmakta olduğu malzemelerin stoklama ve tüketimini organize etmek.
  4. Gönen Belediyesine bağlı tüm tesislerin, binaların, meydan çarşı ve pazaryerlerinin korunması ve güvenlik hizmetlerinin sağlanması.

 

Dayanak:

Madde 3.  Bu yönetmelik 03.07.2005 tarihli ve 5393 Sayılı Belediye Kanununun 15/b bendi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar:

Madde 4.  Bu yönetmeliğin uygulanmasında;

Belediye             : Gönen  Belediyesini

Başkan               : Gönen Belediye Başkanını

Müdürlük           :  Destek Hizmetleri Müdürlüğünü

Müdür                :  Destek Hizmetleri Müdürünü

Personel             :  Destek Hizmetleri Müdürlüğünde bağlı tüm personeli ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş Yapısı ve Personel

Kuruluş.

Madde 5.  Gönen Belediye Başkanlığı Destek Hizmetleri Müdürlüğü, 22.02.2007 tarih ve 26442 sayılı  Resmi Gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına  dair Yönetmelik gereğince, Gönen Belediye Meclisinin 06.12.2011 tarih ve 2011-71 sayılı kararıyla kurulmuştur.

             Gönen Belediye Başkanlığı Destek Hizmetleri Müdürlüğü;  idari Hizmetler, Satın Alma Hizmetleri, Garaj Amirliği ile Makine ikmal ve Bakım Onarım Hizmetleri birimlerinden oluşur.

Personel:

Madde 6.  Destek Hizmetleri Müdürlüğü Norm Kadro esaslarına göre ihdas edilmiş ve Görevde Yükselme Atanma şartlarına uygun 1 Müdür ve yeteri kadar personelden oluşmaktadır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluklar.

Temel ilkeler.

Madde 7.

  1. Hizmet maliyetlerini düşürerek zamanı en iyi şekilde kullanmayı amaçlar.
  2. Belediye imajının yükseltilerek kamuoyunda Kurumumuza olan güven duygusunu gelişmesine katkı sağlar.
  3. Hizmet kalitesini iyileştirmeye çalışır.
  4. Görev alanına giren işlerin yıllık plan ve programlarını yapar, Müdürlük bütçesini hazırlar.
  5. Müdürlük hizmetlerini yürütürken Kurum içi ve Kurum dışı birimlerle gereken irtibatı ve koordinasyonu sağlar.
  6. Mevcut kaynakları en iyi şekilde kullanmayı amaçlar.

 

Müdürün Görev ve sorumlulukları

Madde 8.

  1. Bu yönetmelikte belirtilen müdürlük hizmetlerinin zamanında verimli ve düzenli şekilde yürütülmesini sağlamak.
  2. Alt birim Amirlikleri arasında görev bölümü yapmak, hastalık ve çekilme gibi nedenlerle ayrılan yetkililerin yerine, bir başkasının görevlendirilmesi ve hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak.
  3. Personelin gizli sicillerini doldurmak; Her türlü özlük ve sosyal haklarını izlemek; Müdürlüğün çalışma konuları ile ilgili kuruluş ve birimlerle iş birliği kurmak.
  4. Müdürlük servislerinin planlı ve programlı bir şekilde çalışmalarını düzenleyerek, personel arasında uyumlu bir işbirliği kurulmasını sağlamak ve çalışmalarını izlemek, denetlemek.
  5. Müdürlüğün çalışmalarını mevzuat esaslarına göre düzenlemek amacıyla her yıl çalışma programı hazırlamak, Başkanlığın onayına sunmak.
  6. Başkanlıkça onaylanan çalışma programının gerçekleşmesi için gereken malzemeyi temin etmek.
  7. Müdürlükte yapılan çalışmalarla ilgili olarak belli aralıklarla toplantılar düzenlemek çalışmaları değerlendirmek.
  8. Müdürlüğe ait bütün birimlerin çalışmalarını izlemek, denetlemek ve direktifleri vermek.
  9. Müdür, Görev ve çalışmaları yönünden Belediye Başkanlığına karşı sorumludur. Başkanlık makamınca; mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri de yapar.
  10. Alt Birim Amirlikleri Görev ve çalışmaları bakımından Müdüre karşı sorumludur. Müdür tarafından mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri de yapar.

11.Alt birim şefliklerinde görevlendirilen personelin yapacağı  işle ilgili görevlerin neler olduğu, Müdür ve ilgili alt birim şefi tarafından düzenlenecek bir iç yönergeyle tek, tek açıklamalı bir şekilde belirtilerek personele imza karşılığında verilecek ve personel bu yönergede belirtilen görevleri eksiksiz yapacak ve sürekli olarak çalışma masasında bulunduracaktır.

12.Müdür, Müdürlük personelinin devam devamsızlığından sorumludur

 

 Birimlerinin Görevleri

 Madde 9

  1. İdari Hizmetler Biriminin Görevleri
    1. Amirlerin sözlü ve yazılı talimatlarını yerine getirmek.
    2. Evrak kayıtlarını tutmak ve resmi yazışmaları yapmak.
    3. Hizmet binalarının güvenliklerini sağlamak için planlama ve düzenleme yapmak.
    4. Güvenlik görevlilerinin denetimi için kaydedici saatler kullanmak, güvenlik personelinin ani denetimine önem vermek.
    5. Hizmet binalarının elektrik, telefon, sıhhi tesisat, asansör, kalorifer işlerinin montaj, bakım, onarım ve periyodik bakımını yapmak ya da yaptırmak.
    6. Haberleşme işlemlerinin (telefon, cep telefonu, internet, data, el ve araç telsizleri) hızlı ve etkin yapılmasını sağlamak.
    7. Sivil savunma hizmetleri ile yangın güvenliğinin sağlanması için gerekli tedbirleri almak.
    8. Hizmet Binalarının genel temizliğini yaptırmak ve bu hususta yeni önlemler almak.
    9. Hizmet binalarında birimler arası evrak akışını sağlamak.
    10. Belediye çalışanlarına düzenli ve sağlıklı olarak yemek verilmesini sağlamak ve denetimini yapmak.
    11. Belediye binasına vatandaş geliş gidişlerini sürekli denetimi sağlamak.
    12. Belediye binalarında bulunan çay ocaklarının işletilmesini sağlamak.
    13. İşçi sağlığı ve iş güvenliği için gerekli tedbirlerin alınmasını, bu konudaki mevzuata uygun çalışılması, işlemlerinin yapılmasını kontrol ve takip edilerek sonuçlandırmak.
    14. Müdür tarafından, mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri de yapmak.
    15. Danışma memurluğu işlevinin eksiksiz yerine getirilmesini organize etmek,
    16. Araçlar için kart sistemini oluşturmak.

 

  1. Satın Alma Biriminin Görevleri
  2. Amirlerin sözlü ve yazılı talimatlarını yerine getirmek.
  3. Satın alınacak, üretilecek ve tamir ettirilecek tüm malzemeler için gerekli idari ve teknik şartnameyi kullanan veya talep eden birimlere hazırlatmak ve temin etmek.
  4. Mali yılbaşında ilgili birimlerce talep edilen veya senesi içerisinde yeniden gereksinim duyulan mal ve hizmetleri piyasalardan mevcut yasa ve yönetmelikler dahilin de temin etmek.
  5. Piyasadan temin edilen malzemenin teknik şartnameler uyarınca muayenelerini yaptırmak ve bedellerinin ödenmesi için ilgili birimlere tahakkuklarını yaptırmak.
  6. Birimlerden gelen ihtiyaç ve talepleri cins, miktar, vasıf ve kapasite yönünden kontrole tabi tutmak.
  7. Tahmini bedel tespiti yapmak ve teklif almak.
  8. Müdür tarafından, mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri de yapmak.
  9. Tespit edilen tahmini bedelleri ve alınan teklifleri İdari ve Teknik Şartnameleri dahilinde tetkik ve karşılaştırarak elde edilen neticeyi gerekli evrak ve dokümanlarla birlikte Belediye kamu ihale komisyonuna arz etmek.
  10. İhale Kararının kesinleşmesinden sonra ilgili firmalara tebliğ yapmak, sözleşmeler hazırlamak ve sonuçlarını talep etmek. Temin edilen demirbaş ve tüketim malzemelerinin kayıt ve saklanmasını sağlamak.
  11. Belgeleri incelemek ve irdelemek.
  12. Ayniyat defterine kayıt yapmak, işlemi vize etmek, demirbaş sayısını vermek, ödeme için muhabese yetkilisine bildirmek.
  13. Demirbaş numarasını ilgili birime zimmetle bildirmek.
  14. Sarf malzemelerini kartotekse işlemek.
  15. Tüketilen sarf malzemelerini ihraç belgesi düzenlemek.
  16. Yıl sonu sayımını yapmak; eksiklik ve fazlalıkları saptamak.
  17. Sayım raporu ve sonuçlarını denetlemek,
  18. r) Ayniyata ilişkin sayım sonucu raporunu, Belediye başkanının talimatıyla ilgili yere göndermek.
  19. s) İlgili yasa ve yönetmelikler uyarınca ihalesi, satışı ve imal ettirilmesi gereken malzeme ve malların temini amacıyla yaklaşık maliyeti tespit etmek, teklif almak, ilanlarını yapmak, ihale dosyalarını hazırlayarak şartname ve sözleşmelerini hazırlamak sureti ile dosyaları tekemmül ettirmek. İhalenin yapılması sonucunda gerekli tebligatları yaparak müteahhitlerin taahhütlerini yerine getirmelerini sağlamak ve ardından istihkakların ödenmesi için gerekli işlemleri yapmak ve yaptırmak.

ş)İlgili Yasa ve Yönetmelikler uyarınca, ihale edilmesinde fayda görülmeyen ve süreklilik arz etmeyen her tür ihtiyaçların temini maksadı ile piyasa araştırması yapmak, teklif almak ve satın alma evraklarını tamamlayarak akabinde istihkakların ödenmesi için gerekli işlemleri yapmak ve yaptırmak.

t)Bu yönetmeliğin amacı doğrultusunda verilen görevlerin ifası sırasında iş ilişkileri kurmak, personelin sevk ve idaresini yapmak.

 

C- Garaj Amirliğinin Görevleri.

  1. Amirlerin sözlü ve yazılı talimatlarını yerine getirmek.
  2. Özellik arz eden araçlar ile iş makinelerinin şoförlerini ve operatörlerinin eğitimlerini sağlamak.
  3. Belediyeye ait araçları 237 sayılı Taşıt Kanununa uygun olarak sevk ve idare etmek.
  4. Hizmet dışı bırakılacak veya hurdaya ayrılacak araç ve iş makinelerinin her türlü işlemlerini yürürlükte ilgili Mevzuat doğrultusunda yürütmek ve sonuçlandırmak.
  5. Birimlere Hizmetin gerektirdiği durumlarda araç tahsisi yapmak.
  6. Müdürlüğümüze ait motorlu araçları, hizmetin gereklerine göre sevk ve idare etmek.
  7. Belediye hizmetleri için ihtiyaç duyulan her türlü araç ve iş makinelerinin kiralama işlemlerini yapmak, hizmetin şartnamesine uygun verilmesini kontrol ve takip ederek sonuçlandırılmasını sağlamak.
  8. Önceden bildirilen Seminer, Eğitim, toplantı vb. organizasyon programlarına uygun olarak, servis aracı tahsis etmek, belirlenen yer ve saatte hazır bulundurulmasını sağlamak.
  9. Araçların bakım ve onarım hizmetlerini yürüten çalışanların çeşitli eğitimler alması, yetiştirilmesi işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
  10. Belediyeye ait tüm araç ve iş makinelerinin, akaryakıt ve madeni yağlarını temin etmek.
  11. Araçların trafik sigorta, vize ve egzoz muayenelerini zamanında yapılmasını takip etmek ve yaptırmak.
  12. Teknik ekibin (boya, kalorifer, klima, tesisat, elektrik, ses düzen, vb. ekiplerin) ihtiyaçlarını tespit etmek, gidermek, hizmet akışını sağlamak ve kontrolünü yapmak.
  13. Makine ve teçhizat arızalarının en kısa zamanda giderilmesini sağlamak.
  14. Başkanlıkça onaylanmış çalışma programının gerçekleşmesi için gereken malzeme, gereç, yedek parça ve öteki bütün ihtiyaçları temin etmek, zamanında ve istenen yerde bulundurulmasını sağlayacak tedbirleri almak.
  15. Bakım ve onarım hizmetlerinin azami verim, asgari fire ile eksiksiz ve zamanında gerçekleştirilmesi işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak.
  16. Belediye’ye ait iş makinelerinin ve araçlarının, binek otolarının, kamyonların, minibüslerin, otobüslerin, kamyonetlerin ve diğer tesisat, makine ve teçhizatların bakımı ve onarımlarının imkanlar dahilinde yapılarak aktif hale getirilmesi işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak.
  17. Belediye bünyesindeki ağır iş makinelerinin, motorlu araçlarını, sabit makineler ve müteferrik araçların tüm bakım ve onarımlarını yapmak.
  18. Birimi tarafından yapılamayan bakım ve onarım çalışmalarının dışarıda yapılması işlemlerinin yapılmasını, kontrol ve takip edilerek sonuçlandırılmasını sağlamak.
  19. Müdür tarafından, mevzuat hükümlerine uygun verilen diğer görevleri de yapmak.
  20. D) Makine İkmal ve Bakım Onarım Biriminin Görevleri
  21. a) Araç ve iş makinalarına ait teknik işlerin projelerini hazırlar.
  22. b) Tamire gelen araç ve iş makinalarına sipariş emri açar.
  23. c) Araç ve iş makinalarının aylık yakıt ve yağ sarfiyatlarını takip eder.
  24. d) Araç ve iş makinalarının periyodik ve ilave ve yağ bakımlarını yapar.
  25. e) Kaza yapan araç ve iş makinaları ile ilgili iş ve işlemleri yapar.
  26. f) Müdürlük araçlarının sevk ve idaresini sağlar, trafik tescil işlemlerini yapar.
  27. g) İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği ile ilgili iş ve işlemleri yapar

SON HÜKÜMLER

Yürürlük

Madde 10- Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Kanunun 18/m bendi gereği Gönen Belediye Meclisinde kabul edildikten sonra  yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 11-  Bu yönetmelik hükümleri Gönen Belediye Başkanınca yürütülür.

Mail gönderirken problem oldu. Daha sonra tekrar deneyin.
Lütfen, size gönderilen onay kodunu giriniz.
Lütfen en az bir bildirim türü seçin.
Bu bilgilerle kayıtlı bir e-bülten üyeliği mevcut, lütfen başka bir taneyle deneyin.
Lütfen gerekli bilgileri giriniz.
Lütfen gerekli alanları doldurunuz.
İşleminiz başarıyla gerçekleşti, teşekkürler.
Onay kodunu yanlış girdiniz.